Kisherceg menedzsment
Az 1943 április 6-án "született" Kisherceget mindenki ismeri. Olvasták a könyvet, látták a filmet, játszottak a történet alapján készült társasjátékkal vagy csak egyszerűen találkoztak valahogy, valahol, valamikor, valamelyik rajzával, idézetével, gondolatával. És bár Antoine de Saint-Exupéry A kis hercege univerzális és egyetemes mű, mégsem szokás menedzsment tankönyvként vagy vezetés-szervezési iránymutatóként aposztrofálni. Pedig ilyen szemüvegen keresztül olvasva is nagyon ott van ám a szeren:
Ha egy beosztott munkatárs azt a feladatot kapja a vezetőjétől, hogy szálljon virágról virágra, mint egy lepke, vagy írjon egy tragédiát, vagy változzék tengeri madárrá, és a munkatárs nem hajtaná végre a feladatot, ki lenne a hibás emiatt: a vezető vagy a beosztott? - A vezető, jelentette ki a kis herceg nagy határozottsággal. - Látod. Mindenkitől azt kell követelni, amit az illető megtehet. A tekintély legelső alapja az értelem - mondta a király - Ha kollegáidnak azt parancsolod, vessék magukat a tengerbe: nem engedelmeskednek, sőt sztrájkba lépnek, felmondanak, esetleg beteget jelentenek. Csak akkor van joga egy vezetőnek engedelmességet követelni, ha észszerűek a parancsai.”