A Sonic branding és a MÁV
Az utastájékoztatás figyelemfelkeltési hatékonyságának növelése érdekében a MÁV 1972-ben jeligés pályázatot írt ki egy
- se túl rövid, se túl hosszú,
- se nem andalító, se nem sokkoló (sőt inkább kellemes és fülbemászó),
- hangsúlyosan induló és le nem záruló,
- könnyen megvalósítható hangkészlettel, és a hangosító eszközök átvitt beszédsávjába eső frekvenciakészlettel rendelkező (a mély hangok átvitelére az akkori hangszórók nem voltak alkalmasak, a magas zenei hangok pedig kellemetlen érzetet okozhattak a hallgatóban)
dallamra.
A győztes pályamunkát, illetve a 30 dallam közül nyertes hangsort (D-A-H-A-Fisz-G-Fisz), amelyet a MÁV Távközlési és Biztosítóberendezési Központi Főnökség Rádió- és Készülékfejlesztési Csoportvezetője Székely Tamás komponált (aki egyéként a szignál lejátszására alkalmas dallamgenerátort is megalkotta) 3000 forinttal ismerték el, és 5000 forint jogdíjat is fizettek a későbbi, jövőbeli használatért.
A városi legendák szerint a pályadíj az óbudai Kéhli Vendéglőben landolt, ahol – állítólag – a győztes komponista Székely (aki persze más zeneművet, gyengeáramú villamosmérnök lévén, nem alkotott – elmulatta azt a kollégáival.
Az új utastájékoztatási először 1973 októberében játszották le a Keleti pályaudvaron, 1974-re pedig már a kisebb állomásokon is bevezették, mára pedig feltehetően a legtöbbet játszott és legismertebb dallammá, igazi (ál)hungarikummá vált Magyarországon, noha már nem hallható minden hazai állomáson.