Ez nem vicc!
"The best HR joke in the world!" címmel kering a LinkedIn-en egy bejegyzés, amit viccnek titulálni, pláne a legjobbnak, talán kissé erős, de tanmeseként azért bőven tartogat tanulságokat az employer brandiget zászlójukra tűző, munkaerőt-kajtató szervezetek számára:
De amíg a keresés-kiválasztás és az munkáltatói márkaépítés fókuszában a „megszerzés” és nem a „megtartás” áll, és az álláshirdetésekben, pozíciókampányokban a vonzó, sőt csábító munkáltatói kép nincs összhangban a belső munkahelyi valósággal (finoman fogalmazva: jócskán megszépítik az igazságot a munkaerő-hiánnyal küzdő munkáltatók), addig naiv ábránd a munkaerő hosszútávú és tartós biztosításának ideája, mert ahogy a sláger is mondja (illetve a fent idézett „vicc” is sugallja):
"Megszerezni megtudom! De megtartani nem, nem bírom!"